varanasi

27 september 2014 - Varanasi, India

varanasi dag 1
Een super treinrit gehad. Uiteraard alles gedeeld met de mede reizigers en kaartspelletjes gespeeld. Na ongeveer 14 uur kwamen we op plaats van bestemming, waar we een tuk-tuk naar een guesthouse hebben gepakt. Goedkoop en schoon, daar zochten we natuurlijk naar. Meteen het eerste guesthouse had dit te bieden.
Na wat opfrissen naar de rivier gelopen. Hier heb ik voor het eerst in mijn leven een live crematies gezien. (heel vreemd om mee te maken btw) De lichamen werden tussen allemaal hout gelegd, wat uiteindelijk werd opgebrand.
In de namiddag voelde ik me opeens niet lekker. Dit voelde ik al aankomen want had de hele dag nog geen hap kunnen eten. Vroeg in de avond dus gaan slapen zodat ik de uitslag van holland's got talent nog kon meekrijgen, waar kid infusion uiteindelijk beloond werd met een finale plaats. Geweldig nieuws, maar dit zijn toch wel de moeilijke momentjes.

dag 2
vandaag naar de old city gelopen via de rivier. Hier wat winkeltje bekeken en daarna bij een yoga-gym naar binnen gegaan. Hier hebben we uitleg gekregen over verschillende soorten yoga. We zijn van plan om morgenvroeg een lesje mee te volgen.
Vanuit de old city de tuk-tuk naar de bioscoop gepakt. Deze lag in een mooi winkelcentrum. Ook was hier een macdonalds te vinden, dus die moesten we maar eens uitproberen.
En daar zaten we dan. Als enige toeristen bij een indische film. Hebben niets kunnen verstaan, maar was leuk om mee te maken.
Na de film kregen we alle 3 last van buikkrampen. Schijnbaar was de macdonalds toch niet zo'n goed plan, dus maar snel naar het hotel gegaan.

dag 3
Vandaag zouden we de yoga-les gaan volgen, maar de 2 anderen waren er nog slecht aan toe. Dit ging dus niet door.
's middags lekker rondgelopen en niet veel gedaan. Wel heerlijk gegeten en de nodige kaartspelletjes gedaan.

dag 4
Uitchecken om 10 uur.
Na het uitchecken afscheid nemen van het engelse stel, waar ik een super leuke week mee heb gehad.
Naar het station voor de reis tickets, waar ik kreeg te horen dat de treinen vol waren. Jeeej!!…..
Nog even gezocht en besloten om met de bus te gaan. Deze reis duurt 12 uur. Bij aankomst bij de border kreeg ik te horen dat die trein die ik eigenlijk wou pakken gecrasht was. Twee treinen op elkaar met de nodige ellende er omheen. pfff…