Lumbini

1 oktober 2014 - Lumbini, Nepal

lumbini dag 1
Vandaag bij de grens aangekomen, waar ik in verschillende kamertjes moest komen voor paspoortcontrole, visa aanvraag en money exchange. Dit kon ik gelukkig met 2 andere toeristen doen, wat het makkelijker maakte.
Daar stonden we dan in Nepal. Een lange zandweg en wat fietsers die ons naar het busstation wouden brengen.
Eigenwijs als ik ben koos ik ervoor om te lopen. De andere volgde mij. De geschatte 2 kilometer bleken er toch wat meer te zijn. HAHAHAHA, de andere zullen blij met me zijn geweest.
Bij het busstation de bus naar Lumbini gepakt, waar ik na ongeveer een uurtje arriveerde. De bus zette me uit voor een noodle tentje, wat ik natuurlijk meteen uitgeprobeerd heb. Dit waren meteen een van de lekkerste noodles die ik oooooiiit heb gehad.
Op zoek naar een hotel/guesthouse. Guesthouse Lumbini werd mijn keuze. De kamer bekeken en leek goed te zijn. Toen ik op een gegeven moment op het bed wou springen, bleek dit van een soort gevangenisbed te zijn. Hard en oncomfortabel. Klagen maar…. Ze konden mij niets anders bieden, dus ben ik vertrokken. Nu zit ik in het guesthouse er tegenover waar ik het prima naar mijn zin heb. Biertje, relaxen en naar bed.

lumbini dag 2
Om te starten: Lumbini is zoooooo klein en i wish to go to another place. Niet mogelijk helaas, vanwege een of ander festival. Ik moet de 3 nachten hier blijven en hopen dat ik in de stad een bus vind. Zo niet moet ik in deze stad overnachten of zondag pas een bus pakken naar Pokhara wat ongelooflijk slecht uit zou komen.
We zullen wel zien wat er van komt, maar ik kwam hier voor te relaxen tussen de lange reizen dus dat doe ik ook. Een biertje en praten met mensen valt voor mij onder relaxen.
Wel wat gelopen vandaag, maar liep vooral uit op mosterd velden. Een is leuk om te zien, maar kilometers achter elkaar gaat vervelen.

lumbini dag 3
Frisse start met een lekkere koude douche. Daarna lekker noodle-ontbijt gehad en een fiets gehuurd.
Met de fiets een heel aantal kilometertjes gemaakt, waardoor ik veel leuke plekken ben tegen gekomen. Op het laatst was ik een beetje de weg kwijt, maar ik wist dat er een park/bos aan Lumbini vast lag. Het hekwerk van dit park/bos was in zicht, dus daar maar naar binnen.
Tot mijn verbazing had Lumbini meer te bieden dan ik dacht. Zo kwam ik tempels tegen van: Nepal, Vietnam, Thailand, China, Korea, de geboorteplaats van buddha en nog een leuke tempel met verschillende muurschilderingen en enorm veel buddha's. Blij dat ik hier naartoe ben gegaan.
Na het fietsen nog even een trekking-tocht uitgezocht. Na het nodige zoekwerk ben ik toch bij de Annapurna trekking uitgekomen. zo'n 180 km in 16 dagen ongeveer. Vraag je nou met al mijn spullen? Ja met al mijn spullen hahahaha, gaat een zware worden.
In de avond rustig aan gedaan, want morgen staat weer een busreisje van 7 uur op de planning.