agra

23 september 2014 - Agra, India

agra dag 1
Om 6 uur kwam ik in mijn guesthouse. Hier werd ik met open armen ontvangen….of niet haha. Iedereen lag nog te slapen en ze werden wakker geschreeuwd door de tuk-tuk driver. Daarna goed geholpen en ik kon meteen mijn kamer in.
Even bijgeslapen en op het dakterras gaan zitten, waar ik een geweldig uitzicht had op de Taj Mahal. Hier lekker blijven hangen en met veel andere toeristen in contact gekomen. Een stel was Nederlands. Misschien heel erg maar het Nederlands spreken ging me niet heel goed af.. hahaha.
Daarna nog met een stel uit UK gemeet, waar ik vervolgens de hele avond mee heb gekaart. Veel informatie uitgewisseld en een top avond gehad.

agra dag 2
Om 5 uur de wekker en met het stel uit UK samen naar de Taj Mahal gegaan. Wat hebben we onze ogen hier uitgekeken. Uiteindelijk zo'n 2 uur rondgelopen en mooie plaatjes geschoten.
Na de Taj even gaan rusten (te weinig nachtrust gehad) en in de namiddag naar Agra fort gelopen. Natuurlijk weer verdwaald en net de foute straat ingelopen, maar dit was niet zo erg omdat we nu bij het station uitkwamen. Bij het station even tickets gefixt voor een treinrit naar Varanasi. Voor morgen ging het niet lukken dus blijven we allemaal nog gezellig een dagje langer.
Daarna nog lekker een pizza gegeten (moet ook eens kunnen). Deze pizza uiteraard wel met de nodige chili's om in het Indische sfeertje te blijven.

Agra dag 3
Vandaag lekker wat langer blijven liggen. Om 12 uur vertrokken naar Fatehpur Sikri, waar we de moskee en een verlaten stad konden bezichtigen. Hier hebben we zolang rondgelopen dat we geen tijd meer hadden voor het paleis.
Na ons tripje heerlijke noodles gegeten en naar de bus gelopen. Het blijft India, dus het was ook heel gewoon dat de laatste bus niet op kwam dagen. Gelukkig hadden een paar Indische mensen het zelfde probleem, en konden we met hen meelopen. Uiteindelijk na 2,5 uur zoeken een bus gevonden. Omdat wij hadden gewacht op de Indische mensen toen zij probeerde een tuk-tuk te regelen(omdat we dachten dat er geen bus kwam), terwijl er een bus naar Agra kwam, betaalde zij onze bus-tickets. Best grappig dat de Indische mensen voor de tickets van de toeristen betalen.

Agra dag 4
Uitchecken om 10 uur en pas om 11 uur 's avonds de trein naar Varanasi. Vandaag nog even het Agra fort bezocht, wat echt een mega fort was. Veel mooie dingen gezien en hier ongeveer 2,5 uur rondgelopen.
Na het fort terug gegaan naar een restaurant waar we eerder diner en ontbijt hadden gehad. Deze gaf ons de happy-hour, wat inhield dat we 25% korting kregen op ALLES. Dit had onze Honey voor ons geregeld.
Even korte uitleg: Honey was een oudere man die werkzaam was bij het restaurant. Elke fooi gaven we stiekem aan hem. Elke keer als we kwamen werd hij emotioneel, omdat wij zo lief voor hem waren. Een van de tofste personen die ik ooit heb ontmoet!!! En wat deed hij zijn best om ons tevreden te houden. Echt geweldig.
's avonds dus de trein in voor een reis van 14 uur naar Varanasi.

1. Ria:
    28 september 2014
    Ha Noud, geweldig om je verhalen te lezen en de foto's te zien! Het is heerlijk te zien en te lezen dat je zo geniet!

groetjes, dikke kus
    Ria