thailand, laatste verslag.

22 juni 2015 - Thailand, Thailand

Ik ben al 2 maanden terug, maar kwam dit verhaal nog tegen dat ik nooit had gedeeld.

thailand.

Bij deze mijn LAATSTE verslag. Ja hoor, het avontuur zit er ondertussen alweer een maand op. Ik was een beetje lui de laatste maand en heb nu dan eindelijk de tijd genomen om aan mijn laatste verhaal af te maken.

Met 10 maanden op de teller vloog ik van Indonesie naar Thailand om hier nog even volop te genieten.
Ik startte in Bangkok waar ik Freddie zou meeten. Zij woont hier ondertussen al 6 maanden en weet dus alle highlights van Bangkok te vinden. Wel zo handig wanneer je in een grote stad bent. Ze wist mij te vertellen dat er een breakdance battle was. Hier moest ik natuurlijk bij zijn. We vertrokken in de middag, zodat we nog even over de grote JJ markt konden lopen, gevolgd door een relax momentje aan het water in het park.
De breakdance battle was al vol op bezig toen we binnen kwamen. Het was behoorlijk druk en er deden mensen van verschillende landen mee. De westerlingen kon je op 1 hand tellen, wat mij natuurlijk wel weer beviel.
Na wat battles gezien te hebben, wat dansjes gedaan te hebben en de enorme hoeveelheid van verschillende culturen die we hebben opgesnoven, was er een feestje. Dit gebeurde in de zelfde zaal. Laten wij nu beide niet vies zijn van een feestje.
Rond 00:00 was het feest over, althans in de zaal. Op straat werd lekker door gefeest. We zijn bij een groepje gaan zitten en hebben samen wat drankjes gedaan.
Elkaar verstaan? Nee dat konden we niet, maar met handen en voeten kom je al erg ver.
Plezier? Ik denk dat het genoeg zegt dat we rond 6 uur 's morgens voor het eerst weer op de klok keken. Wat een te gekke dag!!
De volgende dag hebben we lang uitgeslapen natuurlijk. Dit was de laatste vrije dag voor Freddie, die maandag weer aan de slag moest op haar werk.

Ik boekte een bus/boot ticket naar Koh Tao, waar ik een duikcursus zou gaan volgen.
Ik stap om 7 uur in de bus met de gedachten dat we 's morgens vroeg aan zouden komen. Om 2 uur stopt de bus in the middle of nowhere. Zonder enige duidelijkheid te krijgen werd ons verteld dat we uit moesten stappen. Hier mochten we nog een uurtje wachten tot er een vrachtwagen stopte met een grote open-air zitruimte. We begonnen wat te lachen en ik zei tegen een meid die ik ontmoet had: haha, imagine that we had to go in that truck. HAD IK HET MAAR NIET GEZEGD!!!
Daar gingen we dus, in de bak van de vrachtwagen xD. Gelukkig was de rit maar een half uurtje. Iets na 3 kwamen we aan bij de haven, waar we op de boot moesten wachten. Deze boot vertrok pas om half 7, waardoor we dus nog minimaal 4 uur moesten wachten…. geen slaap dus….
Daar was de boot dan eindelijk. Hier mochten we nog zo'n 3 uur op 'genieten'.
Gelukkig was bij aankomst alles fijn geregeld. Ik werd opgewacht door iemand van de duikschool die ons met een groepje naar de duikschool brachten. Ik was de enige die alleen was en werd gelukkig al snel opgevangen door een 3-tal jongeren van UK, waarmee ik later na in de cursus bleek te zitten.
Eindelijk kon ik inchecken na weer een nacht homeless te zijn geweest.
's Avonds begonnen we meteen aan de cursus. Dit was alleen maar theorie, en we kregen zelfs huiswerk. Dat was wel even wennen hoor.

De volgende dag gingen we de cursus bespreken en konden we echt met het duiken aan de slag. We startte in het zwembad, waar we verschillende technieken en vaardigheden moesten laten zien. Wat is dat geweldig: DE EERSTE KEER ONDER WATER ADEMEN!!!
De rest van de cursusdagen waren gevuld met het echte duiken. Uiteindelijk ben ik gecertificeerd als open water diver. Een feestje om het te vieren volgde natuurlijk in de avond. Tot in de vroege uurtjes hebben we door gefeest. En wat was het gezellig, misschien zelfs iets te gezellig want…..

Ik had een boot om 8 uur 's morgens. Laat ik nu om 1 uur 's middags pas wakker worden :P. Mijn bootticket heb ik helaas voor niets betaald, maar ik kon wel nog een kaartje kopen voor de middagboot. Je kan je voorstellen hoe ik in die boot heb gezeten natuurlijk!!
Na een korte maar ontzettend zware boottrip belandde ik op het eiland Koh Phangan. Dit eiland staat door de hele wereld bekend door zijn maandelijkse full moon party's.
Ik werd door een vriend opgehaald bij de haven en naar mijn kamer gebracht. (dit was gelukkig allemaal wel al geregeld) Wat is het toch handig om overal op verschillende plekken in de wereld mensen te kennen. Ze had gezorgd voor een mooie grote bungalow aan het strand.
We hebben wel wat sightseeing gedaan op het eiland, maar om eerlijk te zijn draaide toch alles om the full moon party. Kleren inkopen, drank inkopen en goede rust pakken. Die rust is erg belangrijk want een zo'n party start 's middags en is OFFICIEEL (het word dus zelfs later) om 10 uur 's morgens is afgelopen.
De dag was eindelijk aangebroken. Tijd om dan eindelijk deze beroemde party mee te mogen maken. Op het party-strand werden we al opgewacht door de jongeren van UK, waar ik samen de duikcursus mee had gevolgd. Deze hadden ondertussen ook alweer een groep van 20 mensen bij zich. Het beloofde dus een mooi feestje te worden. We lieten ons nog even onder schminken met neon-verf en om 8 uur stonden we op het strand. De ene na de andere bucket (emmertje met drank) werd gehaald. Vele dansjes volgden, en dat met zo'n 10.000 andere jongeren op het strand.
Het was al zo'n 3 uur toen we echt rond zijn gaan lopen. We kwamen hier een waterglijbaan, vuur-springtouwen, vuur-limbo en nog vele vuur shows tegen. Dit uitproberen hoort natuurlijk wel bij het pakket. Na alles te hebben gedaan kwam ik een gast tegen die een vuurshow aan het doen was. Ik vroeg hem of ik ook mocht proberen en heb me daar zo'n 20 minuten mee vermaakt. Ofjah vermaakt…. Het was meer me zelf keer op keer slaan :P
Ondertussen werd het licht en werden we verrast met een prachtige zonsopkomst. Tijdens de zonsopkomst kwam er iemand (die ik nog nooit had gezien) naar me toe of ik zijn spullen bij kon houden omdat hij wilde zwemmen. Geen probleem antwoordde ik hem, waarna hij zijn schoenen, shirt, boot-ticket en beurs bij mij liet. Ik ben behoorlijk lang blijven zitten, maar hij kwam niet terug. Ik kwam op het idee om hem te gaan zoeken, maar helaas had dit ook geen succes. Uiteindelijk probeerde ik de spullen bij lost & found te dumpen. Helaas kreeg ik hier als reactie alleen een bitch-slap van een (waarschijnlijk) overspannen Thaise vrouw. Ik vond ondertussen wel dat ik genoeg geprobeerd had en keek in de portemonnee. Hier zat 3000 Thaise Bath in. Even een snel rekensommetje: 3000 : 150 (bucketprijs) = 20. We zijn met een paar mensen naar de bar gelopen en hebben 20 buckets gehaald, die we daarna met een blijde glimlach hebben uitgedeeld op het strand met de bijzondere tekst: MOJITI FOR BREAKFAST. mooi einde van een geslaagd feestje dus. Om 1 uur kwamen we uiteindelijk thuis met de taxi.

Na de party had ik nog een dag rust ingepland, zodat ik de volgende dag terug kon naar Koh Tao. Het duiken was me zo goed bevallen dat ik nog een vervolgcursus wilde doen. In deze cursus kwamen wat gespecialiseerdere taken aan bod. Zo kreeg ik een boyancy-training, shipwreck dive, nightdive, 30meter dive en onderwater navigatie. Ook deze cursus heb ik met succes afgerond, waardoor ik me nu een advanced diver mag noemen!!

Na Koh Tao had ik nog 4 weken over. Deze 4 weken heb ik gevuld met Chiang mai en aansluitend genieten in mijn dorpje Pai.
In Chiang mai was ik weer met de jongeren van UK. Deze hadden een vriend die al 7 jaar in Chang Mai leefde. Die vriend en zijn vriendin hebben ons voor een paar dagen op sleeptouw genomen. We kwamen in lokale barretjes en restaurantjes. Het was mijn 4de keer in Chiang Mai, maar had het nog nooit van deze kant gezien. Een super ervaring !!

Over Pai hoef ik eigenlijk niet veel te vertellen. Ik heb er veel gezien, maar deze bezienswaardigheden zijn in mijn eerdere verhalen aan bod gekomen. Nu is het dus puur genieten van dit heerlijke plaatsje. Wel was er nog iets heel leuks afgesproken. Anouk en Janou waren ook in Thailand en we hadden afgesproken om te meeten in Pai. Ik heb hen even rondgeleid aangezien ik hier richting een verblijf van in totaal 2 maanden ging. Ook hebben we veel toffe mensen om ons heen gehad waar we geweldige nachten mee hebben gehad.

Als ik terugblik op mijn reis, is het iets om NOOIT, maar dan ook NOOIT te vergeten. Ik zal er ook geen moment spijt van hebben. Wat heb ik veel ervaren, gezien en geleerd in deze tijd. Het is onbeschrijflijk… WAUWW!! Ik hoop ook dat jullie genoten hebben van de foto's en verhalen. Nu is het tijd voor mij om ze terug te lezen, want het is onmogelijk om alles te onthouden als je zoveel meemaakt.

1. Nellie en Herman Beckers Budel:
    2 november 2015
    Noud,Bedankt dat wij mee mochten genieten van je wereldreis.
    In je reis verhalen en verslagen en foto`s ,geniet er nog lang van
    het zal een geweldige ervaring zijn geweest en je zult er veel van geleerd hebben bij de omgang met allerlei culturen en mensen.
    Groetjes en tot ziens !
    Nellie en Herman Beckers