Pushkar

15 september 2014 - Pushkar, India

pushkar dag 1
Met de bus naar pushkar gegaan vandaag. Plakkerig, maar een leuke ervaring ook al deed mijn kont in de avond nog pijn.
Om te beginnen over pushkar moet ik eerst het volgende melden. Pushkar is een hele religieuze plaats, waar de volgende dingen verboden zijn: Alcohol, vlees en eieren. Het is een klein stadje met vriendelijke inwoners. Even lekker tot rust komen dus.
Na aankomst op het terras gezeten en lekker niets gedaan. Ook dat moet soms eens kunnen. HEERLIJK :D

pushkar dag 2
Door de stad gelopen en elk straatje meegepakt. Ik kwam uiteindelijk uit bij een kamelen travel service. Ik ben even gaan kijken wat het was, en heb daarna een 5-daagse camel tour naar jodhpur geboekt. WOEHOEEEE 5 dagen in de woestijn!!!!!!
Na dit geboekt te hebben meteen mijn hotel in jodhpur gewijzigd naar een andere datum.
In de avond op een terrasje gaan zitten en met een Australische vrouw gepraat, die ik waarschijnlijk morgen ook weer meet. Gezellig gekletst en thee gedronken.

Pushkar dag 3
Ik heb er zin in vandaag:D Ook al zeggen mensen dat ik gek ben ga ik toch in deze hitte de berg beklimmen naar de tempel. Ik hoorde dat locals deze berg altijd op blote voeten beklimmen, dus ik dacht doe eens gek en ik heb het ook op blote voeten gedaan. WHY NOT!!:D
Toen ik beneden kwam werd ik ontvangen door een aardige man, waar ik samen thee mee heb gemaakt. Na wat geklets ging ik verder. Even verderop kwam ik de vrouw van deze man tegen, die mij uitnodigde om iets te komen eten. Geen probleem natuurlijk…
Heb hen 'huis'/'kamer' mogen bezichtigen en lekker japatti met groenten gegeten. Wat een geweldige ervaring:D:D::D:D
In de avond nog even gaan terrassen.

Pushkar dag 4
Even naar buiten gelopen voor was op te halen en te pinnen. De was was nog niet klaar dus ik liep door de steegjes om naar de bank te lopen. Opeens liggen er 3 honden in een steeg. Normaal geen probleem dus ik loop er naast. Op het moment dat ik de laatste hond passeer springt deze op en bijt in mijn been. Hoe leuk ik dieren ook kan vinden, was mijn eerste reactie een harde trap waardoor de hond niet door kon bijten. Helaas was de beet wel te diep, dus naar het ziekenhuis. Ik zat in een kamertje met alleen maar indische mensen en iedereen werd gecontroleerd in de 'wachtkamer'. Wachten wachten wachten en uiteindelijk was ik aan de beurt. Ik moest 5 x de rabius spuit en 2x tetanus spuit. Voor ik deze kon laten zetten moest ik eerst even naar de overkant lopen voor de vaccinaties te zetten. Dus de komende 2weken om de 3 dagen een nieuwe spuit zetten…. TOP…. NOT heb dus mijn camel tour moeten cancelen en een bus naar jodhpur moeten boeken.
De rest van de dag wat dingen geregeld voor verzekering en gedag gezegd bij mijn vaste eet en drinktentje. Hier natuurlijk even blijven hangen en optijd naar bed, omdat mijn bus om 7 uur 's morgens vertrekt. Good night:)