jodhpur

19 september 2014 - Jodhpur, India

jodhpur dag 1
Om 7 uur zou ik vandaag de bus hebben naar Jodhpur, maar zoals veel dingen in India fout gaan was dat ook met de bus. De bus kwam niet opdagen en toen kwam een gast ons (mij en 2 franse toeristen) vertellen dat hij ons wel kon brengen, zonder te betalen. Dit vertrouwde we niet en we zijn na 1,5 uur wachten naar de travel agancy gegaan. Ik heb hier mijn geld terug gevraagd en ben met de locale bus gegaan. Na 6 uur bussen kwam ik in Jodhpur. In de avond even door stad gelopen, waar ik zag dat Jodhpur helaas niet meer de blauwe stad van vroeger was. Iedereen heeft door het toerisme verdiepingen bijgebouwd en de aanbouw niet blauw geverfd. Heel jammer…
's avonds lekker op het dakterras gezeten. LUI

jodhpur dag 2
Opgestaan en meteen naar het fort gelopen, om hier de flying fox te boeken. Hier kreeg ik niet de korting die andere vaak wel krijgen dus heb ik dit niet gedaan. De rest van de dag een beetje verdwaald door de marktstraat gelopen en een ontbijt gehad bij een restaurant dat een beetje afgelegen lag. Tijdens mijn ontbijt kwam er een meid van een jaar of 6 bij me zitten met een schoolboek. Zo kon zij mij Hindi leren en ik haar Engels. Veel gelachen met deze meid.
's avonds gemeet met een engelse meid en samen met haar een biertje gedronken op een rooftop terras. Veel gepraat over het reizen en plaatsen om naartoe te gaan. Toen zij ging kwamen er nog wat Duitse jongeren op het terras zitten. Hier bij aangeschoven en een gezellige avond gehad.

Jodhpur dag 3.
De stad bevalt me nog niet helemaal, dus vandaag maar aan de wandel gegaan. Natuurlijk weer voor de zoveelste keer verdwaald, omdat hier alles op elkaar lijkt. Ik kwam uit op een weg waar elke persoon mij vroeg wat ik daar deed. Hier kwamen schijnbaar dus vrijwel nooit toeristen. Zo eigenwijs als ik ben natuurlijk geen hulp aangenomen en doorgelopen:). Daar was ik dan in de achterbuurten van Jodhpur, waar ik ontvangen werd door een stuk of 40 kinderen. Schreeuwen, aan me zitten, knuffelen, het kon niet gek genoeg. De kids wouden natuurlijk zichzelf graag op een foto zien. Dus na 20 foto's en de nodige kopjes thee verder kon ik weer door lopen. Dit ging zo ongeveer 2 uur lang door, maar wat vond ik het geweldig om mee te maken.
's avonds een biertje gedronken op het dakterras met de baas, die overigens een hele toffe peer is:P.

Jodhpur dag 4.
10 uur!! Uitchecken met de gedachten in mijn hoofd dat ik pas om half 9 de trein heb :( pffff..
Eerst een rondje gelopen en een mooie tuin bezocht. Daarna op het terras gaan zitten. Film gekeken, gesnakt en genoten. Helaas duurde de tijd toch erg lang.
Dussss…. vanaf 20:30 voor 10 uurtjes de sleeper train in. Wat had ik daar zin in… NOT!
Uiteindelijk heb ik een prima reis gehad. Indische mensen delen graag en laat er nu net een man naast me zitten die heerlijk gekookt had. Gezegend!! Heerlijk gegeten en rustig kunnen slapen, waardoor de reis snel voorbij was.