pokhara

9 oktober 2014 - Pokhara, Nepal

pokhara dag 1

rond 12 uur kwamen we in pokhara. Ik ging naar mijn guesthouse waar ik eerder verbleef, waar ze me opeens de dubbele prijs telde voor een kamer. Dit heb ik afgewezen.
Nu in peacefull gueshouse. Waar ik een goedkope leuke kamer heb met super leuke eigenaren.
Later in de middag afgesproken met Tamara om te relaxen bij het meer… En of dat relax was na zo'n tocht.
'S avonds gemeet met mensen uit Haelen.  Gezellig een drankje gedaan en bijgekletst. Super Gezellig!!!!.

Pokhara dag 2.

Vandaag naar de agency van Tamara gegaan om geld terug te vragen van haar slechte porter. Dit bleek geen probleem te zijn.
'S avonds gemeet met een groepje van de annapurna trekking. Super leuk om weer wat mensen te zien. Een topavond gehad met de nodige drankjes.

Pokhara dag 3
Voor vandaag ben ik uitgenodigd om bij de nepali family van Tamara op de thee te komen. Bij aankomst werd ik verwelkomd met thee, lekker brood en heerlijke rijst. Gezellig gekletst en ben nu uitgenodigd voor hun familie feest zaterdag. Yeaahhh!!!!
Naar sarang kot gelopen en hier een hotel gepakt met een geweldig uitzicht over pokhara. Genoten van het uitzicht op het dakterras en de nodige hapjes gesnackt.

Pokhara dag 4

Vandaag vroeg opstaan voor de zonsopkomst. Dit was een van de mooiste dingen die ik in mijn leven gezien heb. Het was druk dus dan mogen er regels overtreden worden? UHHMMM… Ja wij mogen dat. Over de hekken geklommen waardoor we VIP plaatsen hadden. We waren zo weg aan het dromen met muziek en het mooie uitzicht, dat we al de mensen totaal vergeten waren. HEERLIJK.
Terug naar ons hotel waar we een ontbijtje hebben gepakt met opnieuw het geweldige uitzicht over de stad.
WE ARE BLESSED!! Dat was wat we de hele dag tegen elkaar bleven zeggen.
'S avonds bij terugkomst zijn we naar thé godfathers geweest. Dit is een italiaans pizza restaurant. Hier natuurlijk weer schandalig gedragen… kan niet ander hahaha. Ik deed alsof ik Tamara me stalkte en ik niet wou dat ze bij me zat. De medewerker snapte er niets van en kon niet geweldig goed Engels. Hij bleef maar ja zeggen, dus ik zei tegen hem: ''She's is so ugly, isn't she''. Waarna hij volmondig yes zei. Tamara kwaad tegen hem en zo ging het nog een uur door. HAHHAHAHAHA wat hebben we ons vermaakt.

Pokhara dag 5
Tamara en ik hadden het idee om naar de peace pagode te gaan. Geen probleem natuurlijk maar we wouden er een hike achteraan plakken. Na uren lopen eindelijk onze weg gevonden..... dachten we. Daar naar beneden gelopen op een 'local' pad, wat niet eens meer gebruikt werd door locals. Na zo'n 30 mega spinnen weggehaald te hebben van het pad en na wat klimmen en klauteren kwamen we beneden bij een guesthouse. Hier vertelde ze ons dat in dat gebied grote slangen en luipaarden zitten. Hebben wij even geluk dat we deze niet hebben gezien.
'S avonds naar een israelisch restaurant gegaan, waar we heeerllijkkk hebben gegeten.

Pokhara dag 6

Het was eindelijk zo ver. PARAGLIDEN!!!!
'S morgens de berg op en klaarmaken voor de sprong. Alle attributen om het lichaam, rennen rennen rennen en vooral niet stoppen tot je de berg af bent. En daar gingen we, zwevend door de lucht. Wat een heerlijk gevoel. Op zoek naar hete lucht, om hoger te komen.
Natuurlijk is zit in alles wat ik doe een uitdaging, dus Tamara had me uitgedaagd om heel hard 'I believe I can fly' te zingen in de lucht. CHALLENGE EXCEPTED!!! Mooi filmpje van gemaakt hahaa!!!!!
Als goede afsluiter een drankje gedaan bij het meer en afgesloten met een avondje stappen.

Pokhara dag 7

Opstaan met een slecht gevoel in mijn buik. Ja hoor, mijn eerste dagje ziek. Alles eruit gegooid en ontzettend slecht gevoeld.
De hele dag in mijn bed gelegen en niets kunnen eten en nauwelijks kunnen drinken. Helaas heb ik dus het familie feest moeten missen:(

Pokhara dag 8
Na alle problemen van gisteren, wonder boven wonder fit uit bed gekomen. Voelde me wel nog wat slapjes, dus de dag begonnen met een heerlijke pommelo, gevolgd door een tomaten soepje en een stuk appeltaart. Ik kon het eten schijnbaar hard gebruiken, want het ging er in alsof het niets was.
Later in de morgen fietsen gehuurd en naar Begnas lake geweest. Hier gaan zwemmen en een avontuurlijk pad beklommen, waar wij natuurlijk weer als enige toeristen gebruik van wouden maken. Op dit pad ontzettend mooie natuur gezien en een hoop mooie insecten. Daarbij heb ik een paar wilde slangen gezien, wat al een paar weken mijn droom was !!!!!!!!!! EINDELIJK.. Ik moet zeggen dat ik een slang leuk vond, maar toen ik er meerdere bij elkaar zag had ik genoeg gezien…..
'S avonds gemeet met 2 mensen die al jaren in Nepal leven en werken. Heel leuk om verhalen uit te wisselen en een lekker hapje te eten.

Pokhara dag 9
Dagje niets doen. Mijn boek 'thé Alchemist' uitgelezen en een nieuwe eigenaar voor het boek gevonden. Heerlijk om de boeken zo onder de reizigers rond te laten gaan.
Later in de middag met Tamara het centrum in gegaan en genoten van een steak.

Pokhara dag 10
Verplaatsen naar een ander guesthouse, zodat ik morgen niet zover moet lopen naar het busstation. Vanuit daar naar Kathmandu.
De rest van de dag afscheid nemen van mensen die we hebben leren kennen en de nodige trekkingen opgezocht. We twijfelen nog tussen de langtang en Gokyo routes.

1. Danny:
    14 november 2014
    Sjoon sjaeres!
  2. Karin van Beusekom:
    27 november 2014
    Wat een mooie reis maak je zeg. Leuk om al je belevenissen te lezen. Heel veel plezier nog.
  3. Dionne:
    1 december 2014
    Mooie blog Noud!! :)
    Het was een hele gezellige avond in Pokhara!

Have fun!

groetjes Dionne en paps!