Pai

24 december 2014 - Pai District, Thailand

Na het 'zware' reizen ben ik toe aan iets anders. Laat ik eens een vakantie in mijn reis boeken. 1 maand Pai!!

Pai is bekend geworden als hippie town. Dit is nog steeds wel te zien aan de manier van relaxt leven, maar het is intussen een drukbezochte plaats voor allerlei toeristen. Ik verblijf in Pai Park cottage. Hier heb ik mijn eigen bambo-hut voor 5 euro per nacht. Top deal dus!
De eerste dagen heb ik veel mensen ontmoet. Hiermee hebben we verschillende 'circus' dingen geoefend zoals: Slackline, poi, staff, devil sticks, jongleren. Oefenen, oefenen, oefenen en uiteindelijk steeds beter worden. Een heerlijk gevoel om dit op te bouwen in het zonnetje van Pai.
Het nachtleven was daarentegen andere koek. Mensen waren in voor een feestje (zowel toeristen als locals) tot vroeg in de morgen. Omdat ik al een beetje bekend aan het worden was in het stadje, had ik veel mensen om me heen. Dit waren uiteindelijk veel locals, omdat deze niet zomaar voor een dag ergens verbleven.

Buiten alle nachtelijke feestjes en circus training was er ook een hoop te zien in en rondom Pai.
Het eerste dat ik bezocht was een waterval. Deze waterval was omringd door prachtige natuur. In deze waterval was het mogelijk om te zwemmen, en op de waterval te klimmen. Ze hadden hier een soort van trappen systeem gemaakt. Het water was IJSKOUD!!
Een andere waterval iets meer naar het noorden, was mijn favoriete hangplaats. Je kon hier klimmen op de rotsen, lekker luieren in het zonnetje en het was ook nog eens mogelijk om de waterval als een glijbaan te gebruiken. Hier heb ik dan ook verschillende dagen mijn tijd gevuld.
Dan was er een 3de waterval. Deze waterval was niet zo druk bezocht omdat je er alleen lopend naartoe kan. Deze was zo'n 8km van het centrum. Je zou denken dat is niet veel, maar het was klimmen, klauteren en we hebben wel 60 keer de rivier moeten oversteken. Omdat ik mijn schoenen graag heel wou houden heb ik alles op blote voeten gedaan. We werden gelukkig verrast met een prachtige waterval. Dit was dan niet echt nodig omdat we een prachtige trekking door de jungle hadden, maar het was mooi meegenomen.
Een andere attractie was de hotspring. Temperaturen van het water liepen hier op van zo'n 30 graden in het lagere gedeelte tot 80 graden op het hogere punt. We hebben hier een frisse duik genomen in de ochtend. Dit was heerlijk omdat de ochtenden hier namelijk ontzettend koud zijn.
Ook zijn er verschillende grotten rondom Pai. Deze zijn wat verder uit het centrum. Na een scootertochtje van 1,5 uur kwamen we bij cave lod. Een prachtige grote grot waar je met een gids doorheen kan lopen. Het was prachtig maar na 10 minuten heb je de hele grot wel gezien, omdat alles vrijwel hetzelfde uitziet.
Mijn favoriete locatie om naar toe te gaan was Pai Canyon. Deze plek was heerlijk rustig en had een prachtige zonsondergang. Hier ben ik dan ook zeker 10 keer geweest.

Buiten alle dingen die ik heb bezichtigd, heb ik vooral een relax maand gehad. Een hapje, een drankje en omringd door geweldige mensen.
Een minder relaxte dag was de dag dat ik mijn visa moest verlengen. Ik huurde een scooter en moest op en neer zo'n 300 km afleggen. Normaal prima te doen, maar helaas duurde het aanvragen lang en moest ik een verschrikkelijke bergweg in het donker rijden. Het was ijskoud en er was geen verlichting.

Na wat tijd begonnen we feestjes te organiseren. Dit waren te gekke feestjes waar mensen allemaal iets meenamen wat gedeeld kon worden. Perfect voor de budget backpacker dus.
Op een van deze feestjes ben ik van het 'podium' gevallen door gekkigheid. Bij deze val probeerde ik me op te vangen aan een bambo-stok. Doordat ik dit deed sneed deze mij arm open, waardoor ik mijn eigen bot en alles in mijn arm kon zien. Snel naar het ziekenhuis dus. JA AL WEER:O In het ziekenhuis hebben ze mijn wond gehecht. Deze hechtingen zijn niet al te best gezet dus laat ik maar zeggen dat ik een mooie Pai tattoo heb. Ik zal jullie de foto's van de wond besparen. Mocht je erg nieuwsgierig zijn dan hoor ik het wel hahaha.