koh rong

28 februari 2015 - Koh Rong, Cambodja

koh rong

In Kep hadden we gevraagd voor een ticket naar Koh rong. Dit was 32 dollar :O:O. Onwijs veel natuurlijk, dus laten we het risico maar lopen om alleen de bus naar de pier te reserveren. De verkoper zei dat de slowboat niet meer bestond. Eenmaal aangekomen bij de pier zagen we dat de slowboat nog wel bestond. We hebben hier een ticket gekocht, wat ons uiteindelijk 15 dollar per persoon bespaard heeft.

We werden na wat tijd afgezet op main beach Koh Rong. Dit is vrijwel geheel 'party' area. Bij het vragen voor prijzen van de accommodatie viel onze mond open. Goedkoper dan 15 dollar was niet te krijgen. Natuurlijk heb ik even mijn afding skills op de proef gesteld, waardoor we uiteindelijk voor 10 dollar een kamer hadden. We verbleven dan wel op main beach.
Main beach is vol met westerse werknemers. Als je het mij vraagt is er dan ook niet heel veel Cambodia over op dit mooie eiland. Main beach is niet echt een geweldig strand, maar je hebt er alles wat je nodig hebt. Het enige dat ontbreekt is een pin-automaat….
In Koh rong zijn geen wegen. Je zult er dan ook geen auto's of motoren zien. Alles gaat met de boot of te voet. Heerlijk rustig natuurlijk. Alle gebouwen zijn op en aan het strand gebouwd, waardoor je dus de hele tijd in het zand loopt.
Zoals ik al zei is main beach niet zo geweldig, maar met een mooie jungletrek kun je naar long beach lopen. Dit hebben we dan dus ook gedaan. We vertrokken om 11 uur. Ook weer niet heel slim natuurlijk, omdat het ontzettend warm was. De jungletrek bestond uit een mooie (warme) wandeling, vervolgd door klimmen en klauteren op rotsen met behulp van touwen. Een leuke uitdaging dus om op het strand te komen. Het duurde zo'n 45 minuten.
De klim was het uiteindelijk helemaal waard. Ik kwam uit bij het mooiste strand dat ik ooit in mijn leven gezien heb. ECHTE WITTE stranden en zout zwembadwater:P Hier hebben we heerlijk gezwommen. Aan het strand waren verschillende mensen die hier overnachten in een tent of een hangmat. Helaas wisten wij dit niet van tevoren en hebben we dus ook geen overnachting gehad hier :(:(.

Stil zitten en relaxen kan ik maar een klein gedeelte van de dag doen. Dus de volgende dag was het tijd voor een nieuw avontuur. Deze keer zijn we de andere kant op gelopen. Zo liepen we van main beach naar 4km beach, gevold door 2 stranden zonder naam en ik ben doorgelopen naar coconut beach. Een flinke wandel maar wat een prachtige dingen hebben we gezien. Helaas was het niet allemaal prachtig doordat mensen dingen in de zee gooien en het hier strandt. Een strand voor Coconut beach is Fiona bij een terrasje blijven hangen. Ze voelde zich niet zo lekker en het was heerlijk rustig hier. Toen ik terugkwam zijn we hier nog zo'n 4 uur verbleven voor een hapje en een drankje bij een luxe resort.
Op de terugweg hadden we een totaal ander zicht op de wandeling. Dit omdat het nu eb was. De stranden waren stukken breder en de zon was al wat gezakt. Een mooie dag met een afwisseling van: strandwandeling naar jungletrek; prachtige en minder mooie dingen; en avontuurlijke en minder avontuurlijke momenten.
Ik bedank bij deze het leven dat ik dit mag meemaken hahahaha!!! (standaard zin die zo'n beetje dagelijks voorbij komt hier)