bangkok + phuket

4 december 2014 - Bangkok, Thailand

Bangkok

Na een de vlucht aangekomen in Bangkok. Hier kwam ik op het vliegveld al wat mensen tegen die ik eerder had ontmoet in Nepal. Ideaal natuurlijk, zodat we een taxi en kamer konden delen voor de eerste 2 dagen.
Ik was al eerder in Bangkok geweest dus had al een aantal dingen gezien. Omdat ik niet echt wist waar ik naartoe wilde gaan, (Laos, Zuid-Thailand of Noord-Thailand) heb ik wat meer dagen gevuld hier dan gepland. In deze dagen heb ik veel mensen leren kennen, waardoor dit tripje meer rondhangen en ervaringen vertellen is geworden.
Uiteindelijk na een paar dagen heb ik dan eindelijk een beslissing gemaakt. Ben in een Agency gelopen en heb iets uitgekozen uit de keuzes die ze hadden. De volgende dag vertrok ik naar Phuket.

Phuket dag 1

Na een lange busrit van zo'n 14 uur en de nodige stops (omdat de bus half uit elkaar viel) kwamen we in Phuket. Natuurlijk werd je weer in de middle of nowhere gedropt en moest je weer extra betalen voor in het gewenste gebied te komen. Het begint te wennen hahaha… Or not...
Voor een van de eerste keren had ik een hotel vooraf geboekt. Blij kwam ik binnen in dit hostel met dit warme weer, om mij bij binnenkomst te laten vertellen dat ze vol waren. Met andere woorden, ze hadden mijn kamer net aan iemand anders gegeven.
Zoals ik eerder al vermeld had was het behoorlijk warm. Daar loop je dan met 2 backpacks zonder enig idee waar naartoe te gaan. Na ongeveer 1 uur lopen en 15 hotels te hebben gevraagd kwam ik bij een goedkopen gedeelde kamer uit. Deze was ver genoeg weg van de drukte en evengoed op loopafstand van alles wat ik nodig had.
Deze dag mijn rust genomen en een beetje bijgeslapen.

Phuket dag 2

Vandaag gestart met het verkennen van de plaats en het strand. Helaas was dit gebied van het eiland aardig verkloot door drinktoerisme.
Een beetje geërgerd heb ik me uiteindelijk bij elkaar geraapt voor een wandeling van 12 km op en neer naar het volgende strand. Het was een saaie wandeling maar dit strand zag er een stuk mooier uit. Eindelijk een strand waardoor ik gekomen was!!!
Ik had niet erg veel zin om de saaie weg terug te lopen, dus ben ik langs het strand opgelopen. Hier kwam ik bij rotsen uit, wat natuurlijk in mijn ogen een avontuur kon zijn. Het was te zien dat mensen hier normaal niet kwamen. Het was ongeveer bergbeklimmen en over kliffen springen van zo'n 2 meter. HEAVENNN…. Dit maakte zoveel goed voor de rest van mijn verblijf.

Phuket dag 3

Vroeg in de morgen op om scooters te huren en de rest van het eiland te verkennen. Om te starten pakken we het zuiden.
In het zuiden vanaf patong zijn we alle strandjes afgegaan. Hier kwamen we bij de rustige en mooie stranden uit. Een van de laatste stranden die we bezochten leek perfect te zijn om te snorkelen. Nieuw plan voor de volgende dag dus !!

Phuket dag 4

Vandaag een extra dagje toeren op de scooter. We starten met de snorkel-plek die net achter Kata beach ligt. En zoals gedacht was het snorkelen super. We zagen giftige vissen, ploffer-vissen en zelfs een kleine haai!!!!! Mijn dag kan niet meer stuk en ik ben helemaal verslaafd aan snorkelen nu. Gelukkig heb ik nu mijn eigen snorkel-spullen met dank aan mijn ouders. HAPPYY!!
Na het snorkelen eindelijk naar het noorden gegaan. Het eiland was groter dan verwacht, en we kwamen om 3 uur bij het nationaal park aan. In dit park zou een waterval zijn met een trekking pad.
Eenmaal binnen gekomen was ik nogal teleurgesteld over de waterval. Deze was klein en niet echt de 5 euro waard die we betaalde. Gelukkig vond ik het trekking pad wat een stuk aantrekkelijker was. Dit was een avontuurlijk pad waar je over riviertjes en boomstammen moest klimmen. Ook zag ik wat leuke dieren rondlopen.

Phuket dag 5

6 uur opstaan!! klaarmaken voor een uitje naar james bond eilanden. Na een ritje in de bus lag een speedboot voor ons klaar in het water. Iedereen stelde zich voor en we hadden uiteindelijk een hele leuke groep. Uiteraard ben ik snel naar de voorkant van de boot gelopen om alles goed te kunnen zien.
Onze eerste stop was bij een rotseiland. Zonder dat wij ervan wisten had deze een prachtige grot die toegankelijk was via het water. Hier kregen we wat tijd om rond te lopen en foto's te maken.
Na de grot kwamen we uit bij een drijvend dorpje. Dit dorp was aardig groot en bekend van het voetbalveld wat hier ooit op gebouwd is. Hier kregen we ook meteen een lunch.
De volgende stop was voor het enige echte james bond eiland. Prachtig om te zien hoe het uitziet, maar verschrikkelijk hoeveel toeristen er rond lopen. Ben wel blij dat ik het heb gezien en wat mooie plaatsjes heb kunnen schieten :):)
Kanoën was de volgende activiteit. we konden via kleine grotjes naar de binnenkant van het eiland, waar we een prachtig uitzicht hadden.
Om de dag af te sluiten zijn we naar een mooi strand geweest om te gaan zwemmen. Natuurlijk hadden wij weer net de pech dat het ging regenen hahaha!! Evengoed heb ik een topdag gehad!!