1ste dag

9 september 2014 - New Delhi, India

Wat een verschrikkelijke aankomst. Ik kom in new Delhi met de gedachten dat ik voor 2 dagen een hotel heb. Kom ik daar schijnt er een festival te zijn en is mijn kamer gecanceld.

Helemaal onbekend liep ik rond in een stad met meer inwoners dan Nederland. Zoeken zoeken zoeken, en uiteindelijk vond ik een toeristen service. Dan daar maar naar binnen. De man hielp mij goed en ik heb zeker 15 hotels gebeld. Al deze hotels zaten volgeboekt door het festival.

Ja, het werd mij natuurlijk ontzettend warm, en toen kwam de  'geweldige meneer' van toeristen service mij vertellen dat hij ook nog wel iets had. Na 10000 verhalen aan te horen over 14 tot 30 dagen lang durende reizen voor een behoorlijke prijs, ben ik toch tot een overeenkomst gekomen. Ik weet dat ik ben afgezet, maar dit was overmacht. Een lange reis achter de rug en dan niet weten waar naartoe te gaan.

Toen ik eenmaal buiten kwam, stond daar de taxichauffeur, die mij naar mijn hotel zou brengen, voor zijn geld. Heb hem gezegd dat hij niks kreeg, omdat hij me niet naar mijn hotel heeft gebracht, waardoor ruzie ontstond. In die ruzie ging de 'geweldige meneer' van toeristenservice zich ook weer bemoeien. Ik heb toen alle kaartjes en het contract verscheurd en voor hem neer gegooid. (ik had namelijk nog niet betaald) Opeens stonden er een 9 man om mij heen die dreigden met het bellen van de ambassade. (ze hadden namelijk mijn gegevens) Even naar binnen gegaan en daar weer gewacht, waar ik ondertussen snel het nog bestaande contract had ontvreemd. Ik was radeloos en moest dus iets. Hebben toen de contracten gezocht :P:P:P HELAAS nergens te vinden, dus maar nieuwe gemaakt. Nu zit ik in mijn hotel (dat wel een smerige badkamer heeft) en vertrek ik morgen om 5 uur ''s morgens naar Jaipur om de mensenmassa te ontvluchten.

Ook zou er morgen in jaipur wifi te vinden zijn. Deze werkt in delhi niet door de overstromingen in een ander deel van India.

Vanmiddag dan wel nog een gids gekregen die mij in vogelvlucht toch nog wat hoogtepunten van Delhi heeft laten zien. Hij was aardig en hielp me goed. Op het laatst vroeg hij om tip. Ik heb hem gezegd dat die die op kon halen bij toeristen service, omdat ik genoeg geld daar had gelaten. Ook hij werd boos en sloeg tegen zijn auto. Ben maar 'verdwenen in de mist'.
Vredelievend volk hier in Delhi…. :)