Don det

9 februari 2015 - Don Det, Laos

Don det

Wat ik nog niet had verteld in mijn vorige verhaal, is dat ik op de dag dat ik terugkwam van de motorbike-loop opnieuw zou meeten met Fiona. Dit was een meid die ik ontmoet heb in vangvieng. We hadden hier een toptijd, dus zagen het wel zitten om nog ergens samen naartoe te gaan. We kozen voor Don det (4000 islands).
Dit is een eilanden groep tegen de grens van Cambodja. Een relaxte plek waar mensen tot rust komen. Je kunt er dingen bezoeken, of lekker luieren aan het water in een hangmat.

We hebben een bungalow gehuurd voor 5 nachten. In deze dagen hebben we elke dag een fietsje gehuurd om ons van het ene naar het andere eiland te verplaatsen. Om op het andere eiland te komen, vragen ze je €3,50. Een belachelijke prijs, maar de entree voor de waterval zit er in. Nu weet ik al langer hoe het gaat in deze geldwolven plaatsen. Ik ben zo'n 5 keer overgestoken, en heb geen een keer betaald. Zo zie je dus dat het eigenlijk een grote oplichterij is.
Elke dag hadden we alle tijd om relaxt een waterval te bezoeken en hier te zwemmen. Geen haast en geen drukke dagen.

Verder moet ik eerlijk zijn, en heb ik overdag veel in een hangmat gelegen.
Nadat we beide eilanden ongeveer helemaal hadden gezien, wouden we wat meer naar de locals toe. We bezochten een klein dorpje voor zonsondergang. Hier waren tientallen kinderen aan het spelen. Op het moment dat wij met ze mee speelde, werden dit er alleen maar meer en meer. Ik ben uiteindelijk voetvolley gaan doen. Dit was niet het gewonen voetvolley. Ze gebruikte een met bamboo gevlochten bal en hadden te gekke lenige karatetrappen in hun spel. Wie ben ik om dit niet te proberen. Als een ezel ben ik rond gaan springen om te doen wat zij deden. Ik was een te gekke toerist en was elke dag welkom hahaha.. Natuurlijk ben ik de dagen hierna ook weer terug gegaan. Geweldig om te zien hoe de jongeren zich hier vermaken met iets wat echt spelen is.

Tijd om het land te verlaten en Cambodja te bezoeken!!