modul kiri

18 februari 2015 - Banlung, Cambodja

modulkiri.

Daar was hij dan, ons minibusje. Op het eerste gezicht leek het een goede bus, tot dat er een hoop extra mensen in werden gepropt. Geen probleem normaal, maar wel als je naast een dikke Australiër zit die bijna 2 plaatsen voor zichzelf nodig heeft. en daar betaal je dan 15 dollar voor… ergernis!!

Eenmaal aangekomen in san monorom gingen we op zoek naar een goedkope accommodatie. Hier werden we geconfronteerd met torenhoge prijzen, omdat het Chinees nieuwjaar was. Uiteindelijk toch iets gevonden waar we voor 10 dollar konden verblijven, wat alsnog de dubbele prijs is van normaal.
Gelukkig vonden we de 2de dag een goedkope bungalow.

Bij deze bungalow konden we scooters huren, dus dat hebben we ook meteen gedaan. We zijn naar bousra waterval gereden. Dit was 40 km van de stad en het merendeel van de weg was zandweg met een hoop hobbels. HELEMAAL MIJN DING!!
Aangekomen bij de waterval was het druk. Het was totaal vol met locals voor chinees nieuwjaar. Omdat we maar weer eens ongeveer de enige toeristen waren, werden we overal uitgenodigd om mee te eten en drinken van hun feestmaal. Natuurlijk konden we hier geen nee tegen zeggen.
De waterval was trouwens een 2 levels en was behoorlijk hoog. Heb vaak op de foto gemoeten met de locals. Altijd leuk :D:D

De volgende dag hebben we weer een scooter gehuurd om wat omliggende watervallen te bezoeken. Helaas had niemand ons gezegd dat deze midden in de jungles lagen. Ook onze map was waarschijnlijk een tekening van een kleuter. Doordat deze 2 dingen onduidelijk waren hebben we gelukkig ontzettend veel van de stad gezien. We kwamen bij prachtige dorpjes waar we hartelijk werden ontvangen door kinderen, maar ook door de ouderen. We stopte in een van deze dorpjes om iets te drinken. De winkel was 4 houten muren en we hadden niet al te hoge verwachtingen. Echter toen we binnen keken  bleek het een soort poolhal. Ze hadden 4 pooltafels en natuurlijk konden we het niet laten om een potje tegen de locals te spelen. Dit was geweldig.

Op de laatste dag wisten we wel dat de map shit was, maar nog steeds niet dat de watervallen in de jungle lagen. Daar gingen we weer. Vol goede moet om de watervallen te vinden. Opnieuw niets te vinden, maar toch kei hard door zoeken waardoor we uiteindelijk in een jungle strandde. Met de motorbike door de jungle, wat uiteraard te gek was om te doen. Helaas hebben we nog altijd niet de waterval gevonden. Toen we later op een goede map keken, kwamen we erachter dat we bijna in Vietnam waren XD XD XD… MOOII!!

Gelukkig hebben we uiteindelijke el nog 2 watervallen gevonden. Deze waren klein en vielen helaas een beetje tegen. Dit zal vast en zeker ook te maken hebben met onze eerste regenbui in maanden.
Toen het droog was toch nog even van de sunset gaan genieten bij sea forest. Toen we daar waren was het vol afval van chinees nieuwjaar. Er kwamen 2 mensen om dit een beetje op te ruimen. Heb me ook een plastic zak gepakt en een uurtje geholpen met puinruimen. Veel mensen maakte foto's van mij toen ik aan het opruimen was. Toen mensen mij zagen kwamen uiteindelijk ook 3 andere toeristen helpen. We werden beloond met een lekker biertje. Houd de natuur schoon!!

Vroeg het bed in want morgen is het tijd om 370 km te liften…… Word vervolgd hahaha.